YazarGezer.com

[Anasayfa] [Afrika] [GÜNEY AFRIKA CUMHURIYETI]
  • Afrika Gezisi

GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ

Dr. Cüneyt BAŞBUĞU  (yazarımızı tanıyalım)

On yıl önce, Kadıköy Maarif Koleji 1971 mezunu arkadaşlarla bir arada sohbet ederken, bir arkadaşımız, “yahu, önümüzde kala kala on tane aktif  yazımız kaldı” dedi. Sonra da, bana dönerek “haydi değerlendirelim bu yılları” diye ekledi. O yazdan başlayarak, önce Avrupa sonra da dünyanın değişik bölgelerine geziler düzenledik. Biraz alternatif, kampinglerde gecelenen, sık olarak toplu taşımacılığın kullanıldığı geziler.

İlk konuşup, planladığımızda bize çok uzakta olan on yıl, hızla geçiverdi. Yorucu transsibirya gezisinin hemen ardından, biraz da memlekete sağlam ve geziden mutlu dönmüş olmanın getirdiği moralle, “önümüzde kalan” aktif yılları on yıl daha uzatmaya karar verdik.
    Hemen ardından Afrika gezisi geldi.  Yıllardır yaptığımız uzun yaz yolculuklarının bu yılki hedefi Afrika oldu. Daha çok, Afrika’nın güneyini kat edecek, Cape Town’dan başlayacak yolculuğumuzu, kuzeye yönlendirecek, Namibia, Botswana’yı boydan boya geçtikten sonra Zambia’nın başkenti Lusaka’da noktalayacaktık.

Hemen hemen hepimiz ilk kez gidiyorduk o bölgeye. Daha da önemlisi, bir kısmımızın ne kampçılık deneyimi, ne de uzun yolculuklara alışkanlıkları vardı. Geziyi, kamyondan bozma bir otobüsle gerçekleştirecek, 22 gün boyunca çadırlarımızı kamyonumuzun çevresinde kuracak, kamyonda taşınacak malzemelerle yapılacak yemeğimizi yine kamyonun çevresinde yiyecektik. Benim gibi kamp yaşantısına, doğada yaşama alışkanlıklarına sahip birisi için bile farklı bir deneyim olacaktı.

İlk şokumuzu, Cape Town’da uçaktan indiğimizde yaşıyoruz. Otuz beş derece sıcak ve nemli bir havada bindiğimiz uçaktan, soğuk bir kış gününe iniyoruz.  Soğuk, puslu ve yağmurlu. Neyse ki hazırlıklıyız, kışlıklarımız yanımızda. Çıkışta, kışlıklarımızı giymiş beklerken, bize yolculuk boyunca eşlik edecek kamyonumuzla tanışıyoruz. İlk sorun, çantalarımızı yerleştirirken ortaya çıkıyor. Üç haftalık bir gezi için yanımıza aldıklarımızı, daha çok sırt çantası-uyku tulumuyla gezen gruplar için dizayn edilmiş kamyona yerleştirmekte zorlanıyoruz. Şoförümüz Noel ve hem rehberliğimizi yapacak hem yemeklerimizi pişirecek Albert’le de tanışmış oluyoruz bu arada.

Cape Town’da sadece 2 gün kalacağız. Otele yerleşir yerleşmez kendimizi sokaklara atıyoruz. Tipik bir Avrupa kenti gördüğümüz. Beklediğimiz Afrika yok henüz karşımızda, soğuk-yağışlı bir hava ve görmeye alışkın olduğumuz bir kent dokusu karşılıyor bizi. İlk Afrika tınılarını, akşam yemek için gittiğimiz Marco’s Place adlı lokantada işitiyoruz. Daha içeri adımımızı atar atmaz, timballerden yayılan Afrika müziği eşliğinde, sıcak bir ortam sarıyor bizleri.

Menüde, ününü duyduğumuz güney Afrika şaraplarının yanı sıra, kendilerini daha sonra göreceğimiz değişik antiloplardan, av hayvanlarından yapılmış yemekler var. Timsah fümeyi belirtmeden geçmemek gerekiyor. İlk akşam, kendilerine antilop biftekleri ısmarlayanlar, günler içinde o sevimli hayvanlarla bulundukları ortam içinde karşı karşıya kaldıklarında biraz pişmanlık duyacaklardı.

Gecenin ilerleyen saatlerinde, sahneye bir Koisan dans topluluğu çıkıyor. Müzik, dansın yayılan ritmi bir anlamda bize “Afrika’ya hoş geldiniz” diyor.  Uzun uçak yolculuğu, ani iklim değişikliği ve müziğe eşlik etmesini engelleyemediğimiz bedenimizde biriken yorgunluk alışılmıştan daha erken bir saatte yataklarımıza gitmemize yol açıyor. İlk günün izlenimi çok iyi, güzel şeyler yaşayacağız bu kıtada.