YazarGezer.com

• Afrika Gezisi

NAMİBİYA

Fish River Kanyonu

Dr. Cüneyt BAŞBUĞU  (yazarımızı tanıyalım)

Fish River

Güney Afrika’daki son günümüz. Bu sabah acelemiz yok, her zaman olmuyor böyle sabahlar. Önümüzde sadece 210 kilometre yol var Fish River Kanyonuna kadar. Hava güzel. Kahvaltı sonrası, bir kısmımız kano yapmaya gidiyoruz. Akar suda kano yapmak kolay gözüküyor ama yorucu bir şey olduğunu itiraf etmek gerek.

Yolculuğumuz öğle yemeğinin yenilmesi ve bulaşıkların halledilmesinin ardından başlıyor. Hemen yanımız Güney Afrika sınır kapısı. Bir sorunla karşılaşmadan geçiyoruz. Eğlence, Namibiya sınırında başlıyor. Türklere vize uygulayan bir ülke Namibiya. Üstelik bize en yakın temsilciliği olan  Berlin’den zar zor almıştık vizeleri.  Tek sorun, sınır görevlilerinin, pasaportlardan ayrı bir belge olarak verilen vizeleri ne yapacaklarını bilmemeleri. Resmi dil İngilizce olduğu için anlaşmak zor olmuyor. En şanssızı benim zira sıranın en önündeyim. Önde olmak bana pasaportumda 2 sayfaya mal oluyor. Üçüncü denemeden sonra doğru damgayı vurduklarına ikna oluyorlar. Bilsek bu durumu, çok daha erken gelirdik sınıra. Birkaç saatimiz böyle geçiyor.

Namibia yollar1

Namibia

Namibiya, Birinci Dünya Savaşı sonuna kadar Almanya’nın sömürgesiyken, savaş sonrası Güney Afrika Cumhuriyeti’nin egemenliğine veriliyor. Bu ülkede de apartheid politikası uygulanıyor. Uzun çatışmalar, bağımsızlık hareketlerinin güçlenmesi sonucu 1989’da bağımsızlığını kazanıyor. Genç, politik olarak istikrarlı bir ülke.

Sınır formalitelerinden çok daha şoke edici olan, yollar oluyor. Yollar toprak. İlk kilometreyle birlikte arabanın içi kesif toz oluyor. Tozla yolculuk yapmaya alışacağız Namibiya’da. Üç saat sonra ulaşıyoruz Hobas Kampinge. Albert ve mutfak malzemelerini bırakarak, kanyona gidiyoruz.  Fish River Kanyonu, dünyanın ikinci en büyük kanyonu. Uzunluğu 160 kilometre ve genişliği 27 kilometre. Derinliği 500 metreyi geçiyor. Yağmur mevsiminde taşan nehir, kış aylarında sakinleşiyor. İklim yarı çöl iklimi.

Namibia yollar

Namibia yollar3
    Namibia yolar5
    Namibia yollar4
    Namibia yollar

Mükemmel bir güneş batışına tanık oluyoruz kanyon üzerinde. Dikkatimi çeken bir nokta, güneş doğuş ve batışlarında, güneşin kırmızılığı. Açık bir gökyüzünün sonucu olduğunu düşünüyorum. Kanyondaki güneş batışı keyfini uzatınca, çadırları kurma işlemi karanlığa kalıyor. Neyse kampta elektrik var ve artık bu işi öğrendik. Ama işe girişmeden önce kazaklarımızı giyiyoruz. Geceyle birlikte soğuk bastırıyor. Sonuçta bir çöl iklimindeyiz.

Albert, tavuk, pilav ve salatadan oluşan akşam yemeğini anons etiğinde, işlerimizi ancak bitirmiştik. Namibiya, Güney Afrika’dan bir saat daha geri. Ertesi gün uzun bir yolumuz var, erkenden yatıyoruz. Daha doğrusu soğuk bize uyku tulumlarımıza girmekten başka seçenek bırakmıyor. Zaten, kamp jeneratörünü de 22.00’de kapatıyorlar. Mehtapla baş başa kalıyoruz. Daha doğrusu mehtap ve çöplerden bir şey kapmaya çalışan babunlarla baş başa kalıyoruz.