YazarGezer.com

• Afrika Gezisi

NAMİBİYA

Sesriem

Dr. Cüneyt BAŞBUĞU  (yazarımızı tanıyalım)

Sesriem kanyonu

Sabaha karşı, jeneratörlerin çalışmasıyla birlikte, karanlıkta başlıyoruz güne. Sesriem’e kadar 560 kilometre yolumuz var. Dünyanın en eski ve en büyük çölü bekliyor bizi. Namibiya Çölü, Atlantik kıyısında 1000 kilometrelik bir kıyıya sahip.Yıllık yağış miktarı metre kareye 10 milimetreden daha az. Keskin kenarlı, kırmızı kumullarıyla ünlü.

Ulusal parklarda en dikkat edilen şeylerden biri, vahşi hayvanlara yiyecek verilmemesi. Bu konuda kesin kurallar koymuşlar. “Çakallara yiyecek vermeyin” tabelalalarını görmek insana komik geliyor. Özellikle çakallara, babunlara ve kuşlara dikkat ediyorlar. Bu nedenle, yemek sonrası, yenilebilecek her şeyi toplayıp imha ediyorlar. Hayvanların kendi gıdalarını doğal hayattan bulmaları gerekiyor.

On saatten fazla yolumuz olduğu için, rehberlerimiz öğle yemeği molası vermek istemiyor. Albert, kahvaltı masasının yanına bir de sandviç masası kuruyor. Herkes kendisi için dilediği malzemelerden sandviçler hazırlıyor.

Tozlu yollarda dura kalka gidiyoruz. Toz ve sıcak bazen dayanılmaz oluyor. Kalacağımız kampa çok az kala sağ arka tekerlek patlıyor. Güneşin altında bekliyoruz tekerin tamir edilmesini. Çöl fonunda değişik fotoğraflar çektirmek için bir şans oluyor bu küçük kaza.

Namibia kumullar

Namibia kumullar2

Umduğumuzdan çok daha erken ulaşıyoruz Sesriem’e. Tozlu yolardan geldikten sonra, sadece toz ve kum olan bir zeminde çadırlarımız kurmak biraz zor geliyor. İşleri bitirdikten sonra sıcak bir duş istiyor bedenlerimiz ama bir başka kanyonda güneş batışı izlemeye gitmemiz gerek. İki milyon yıllık bir kanyon Sesriem Kanyonu. Bir kilometre uzunluğunda bir kanyon. Sesriem, Afrikaan dilinde “altı kemer” anlamına geliyor. Buraya gelen ilk gezginler, altı kemeri birbirine bağlayarak kanyona inerlermiş.

Kanyona inerek, içinde uzun bir yürüyüş yapıyoruz. Çıktığımızda bizi mükemmel bir doğa olayı bekliyor. Bir tarafta güneş tüm kızıllığıyla batarken, bir tarafta dolunay bütün güzelliğiyle yükseliyor. Rakılarımız koyup, bir kayanın üzerinde güneş batışını izlerken, Noel ne yaptığımız soruyor. “Günü kutsuyoruz” diyorum kendisine. Ciddiye alıyor. Daha doğrusu ciddiye aldığını, birkaç gün sonra bizi ite kaka manzaralı bir kayaya götürüp, “işte size günü kutsayacak” bir yer dediğinde anlıyoruz.

Artık alıştık, güneş batar soğuk çıkar. Akşam yemeğimiz geyik eti, pilav ve salatadan ibaret. Tatlısızlığa dayanamayan Ayten, gelirken getirdiği malzemeden şekerpare yapıyor. Bir sonraki pilavı kendisinin yapmak istediğini söylüyor bir de.