YazarGezer.com

• Afrika Gezisi

NAMİBİYA

Spitzkoppe

Dr. Cüneyt BAŞBUĞU  (yazarımızı tanıyalım)

Namibia Spitzkoppe

Öğlene kadar zamanımız var kentte. Denize girmeyi planlasak da, rüzgâr, sis ve soğuk bize izin vermiyor. Su satın alıyor ve sandviçlerden oluşan öğle yemeğimizi yedikten sonra Spitzkoppe Dağlarına doğru yola çıkıyoruz. Yol bir süre asfalt gidiyor ama tekrar toprak yollara giriyoruz. Anayoldan döndüğümüz yerde, yerliler, çevredeki taşlardan yaptıkları ürünleri satıyorlar.

Kampımız çok ilkel bir kamp. Ne elektrik ne akarsu bulunuyor. Dev bir granit kayanın yanı başına kuruyoruz çadırlarımızı. Çadır kurduğumuz yerde akrepler kaçışıyor. Hava çok sıcak. Çevreyi gezmek için güneşin biraz daha yatmasını bekliyoruz.

Yedi yüz milyon yaşındaki granit tepelerden oluşan ilginç bir bölge Spitzkoppe. En yükseği deniz seviyesinden 1784 metre yukarıda. Akşama doğru, buralarda yaşayan ilkel kabilelerin yaptığı duvar resimlerinin olduğu kayaları görmeye gidiyoruz. Resimlerdeki ana tema, bölgede yaşayan hayvanlar ve su.

Güneşi, bir kayanın üzerinde, günü kutsayarak batırıyoruz. Kampa döndüğümüzde, ateşi yakılmış, etleri mangala atılmış buluyoruz. Bir diğer güzel olay ise, yola çıktığımızdan bu yana gecelerimize eşlik eden soğuğun kaybolmuş olması. Yemek sonrası, Noel ve Albert’le, bir süre bilmeceler yarıştırıyoruz. Yemeklerimizi alın lambaları eşliğinde yiyoruz. Bu akşam bulaşık yıkamak yok, kirli tabaklar kağıt havlularla silinerek kaldırılıyor.